Teknoloji

Meta, Türkiye’de 2023 Genel Seçimlerine Hazırlanıyor

Meta, Türkiye Genel Seçimleri için Seçim Operasyon Merkezi’ni devreye sokuyor ve dijital okuryazarlığı artırmak ve seçimlerle ilgili asılsız bilgilerin internette yayılmasını önlemek için eğitim programları başlatıyor.

Meta, 14 Mayıs’ta yapılacak genel seçimlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak için yanlış bilginin yayılmasını azaltmak ve savurgan içeriği ortadan kaldırmak için teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yaptığını duyurdu. Seçim yaklaşırken olası tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmek ve daha hızlı aksiyon almak için Seçim Operasyonları Merkezi’ni devreye sokan Meta, Türkiye’de dijital okuryazarlığı artırmak ve seçimlerle ilgili yanlış bilgilerin internette yayılmasını önlemek için eğitim programları başlattıklarını belirtti.

Meta, zararlı içeriği ve asılsız bilgileri nasıl engeller?

Meta’nın Topluluk Standartları şu anda birçok seçim bölgesini ve bunların Facebook ve Instagram’da tacizi, şiddete teşviki, etnik veya dini saldırıları yasaklayan politikalarını kapsamaktadır. Meta, bu kuralları ihlal eden içeriği tespit ettiğinde, onu platformundan kaldırır. Seçim günü yaklaştıkça bu tür içeriklerin herkes için daha kritik bir konumda olduğunun altını çizen Meta, Topluluk Standartları sistemini desteklemek amacıyla olası tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmek ve daha hızlı aksiyon almak amacıyla Türkiye Seçim Operasyonları Merkezi’ni devreye almaya karar verdi.

Belirli durumlarda Meta’nın algoritması, Facebook ve Instagram’dan oylamayı engellemeyi amaçlayan asılsız bilgileri ve haberleri tamamen kaldırır. Diğer tüm asılsız bilgi türleri için içeriğin daha az kişi adına yayılmasını yavaşlatır ve insanları yetkili kaynaklardan gelen bilgilere yönlendirmeye odaklanır. Meta, bunu en doğru biçimde yapmak için Stake of Accuracy ve Onay da dahil olmak üzere 90’dan fazla bağımsız üçüncü taraf doğrulama kuruluşuyla birlikte çalışır. Kullanıcıları bu kuruluşlardan aldığı haber ve bilgilerin doğruluğunu teyit etmeye teşvik eder. Ayrıca, içeriğin asılsız olduğuna dair kuruluşlar tarafından yazılan bir makaleye yönlendiren uyarı etiketleri de ekler.

Meta ayrıca, insanlar şüpheli veya yanlış görünen bir mesaj aldıklarında, WhatsApp’taki kişileri, içeriğin doğruluğunu onaylamak için bu bilgileri doğrulama kuruluşlarıyla yeniden kontrol etmeye teşvik eder. Geçen yıl WhatsApp’ta bir kez gönderilen rastgele bir mesajın aynı anda yalnızca bir kümeye yönlendirilebildiğini açıklayan Meta, 2020’de aynı özelliği yüksek yönlendirme hızına sahip iletiler için de kullanıma sunduğunda 100 binin üzerinde düşüş gördüğünü belirtiyor. Gönderilen mesaj sayısının yüzde 70’i.

Ayrıca Meta, Türkiye’de asılsız bilgileri tespit etmeye odaklanan ve dijital okuryazarlığı geliştirmeyi amaçlayan programlar başlatmak için Bilgi Üniversitesi, MediaWise ve Habitat Derneği gibi akademik, medya ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla işbirliği yaptı.

Meta, platformlarındaki siyasi reklamlarla nasıl başa çıkıyor?

Meta platformlarında sosyal konular, seçimler veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyen reklamverenler, kim olduklarını ve hangi ülkede yaşadıklarını kanıtlamak için bir doğrulama sürecinden geçmek zorundadırlar. reklamverenin kim olduğunu gösteren yayınlar. Ayrıca, kullanıcıların uygulamalarında daha az reklam görmeyi seçebilmeleri için yeni kontroller ekleyen Meta, kullanıcılara etiketli reklamları görmeme seçeneği sunar.

Meta, yedi yıldır tüm siyasi ve seçim reklamlarını Reklam Kitaplığı’nda barındırmaktadır; burada, insanlar hangi reklamların yayınlandığını, hedefleme hakkında bilgileri ve bunlara ne kadar harcandığını öğrenebilirler.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ayvalikajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu